LINKA 112: POMOC V NOUZI NAPŘÍČ CELOU EVROPSKOU UNIÍ. ÚSPĚŠNÝ PŘÍKLAD EVROPSKÉ SPOLUPRÁCE

Linka 112, funguje v ČR již 20 let. Za tu dobu odbavila více než 60 milionů hovorů. Nezastavila se však v čase.

eCall

V září roku 2017 byl dokončen upgrade a byl zprovozněn systém eCall. Jedná se o systém automatického tísňového volání z vozidel, které je směrováno na tísňovou linku 112.Všechny nové otypované automobily (po roce 2018) jsou tímto systémem vybaveny. eCall lze aktivovat i ručně stisknutím tlačítka.

Lokalizace

V roce 2020 byl zprovozněn systém pokročilé lokalizace mobilního telefonu při volání na tísňovou linku. Tato funkcionalita je nyní součástí nových operačních systémů mobilů. Linka 112 zná pozici v okamžiku, kdy osoba volá na tuto tísňovou linku. Nefunguje to však obráceně, tady v okamžiku, kdy volá tísňová linka vám.

SMS

Od roku 2022 je možné také zasílat SMS na tísňové linky. Odeslaná SMS na 112 přijde také operátorovi do systému a následně se ozve operátor (formou SMS). Služba je prioritně zavedena pro hendikepované občany. 

Budoucnost

V plánu je od roku 2026 tísňová komunikace textem v reálném čase, tedy přímý chat s operátorem tísňové linky.  

Další důvěryhodné zdroje informací

eCall